Norintiems dygliuotų padangų pardavėjai prieš perkant ragina gerai pagalvoti ir jas pasirinkti tik tada, jei ketinama važinėti kalvotose vietovėse ar prastai prižiūrimais keliais.

GoodYear/Dunlop“ padangų prekybos vadovas Lietuvoje Mindaugas Jasiūnas:

Dygliuotų padangų stipriosios pusės pasireiškia važiuojant ant sniego ir ledo. Jeigu jūs važinėjate apledėjusiais arba sniegu padengtais keliais, ypač suvažinėtu, suplūktu sniegu, dygliuotos padangos yra idealus pasirinkimas – pats geriausias tokiom sąlygom.

Tačiau nėra tokios padangos, kuri būtų ideali ir vasarą, ir žiemą; padangos, kuri būti ideali ir ant sauso kelio, ir ant sniego. Dygliuotos irgi turi sąlyginių trūkumų. Jos yra šiek tiek triukšmingesnės, nėra tokios komfortiškos, stabilumas gal šiek tiek mažesnis, ypač važiuojant sausu arba šlapiu keliu.
Visiška priešingybė dygliuotom padangom yra europinės arba kitaip dar vadinamos kieto mišinio padangos. Jos geriau tinka sausam ar šlapiam, šlapdriba padengtam keliui. Jos yra netriukšmingos, stabilios, komfortiškos. Tačiau jų silpnesnės savybės pasireiškia važiuojant snieguotu arba apledėjusiu keliu.

Taigi dygliuotos padangos ir kietos gumos padangos yra visiška priešingybė. Kompromisas – minkšto mišinio padangos: Lietuvos žiemos tokios – kartais būna sniego ir ledo, o kartais būna sausa ir saulė šviečia.

Padangų ir ratlankių prekybos kompanijos „Melga“ generalinis direktorius Erlandas Gintneris:

Yra labai aiškūs, konkretūs atvejai, kai be dygliuotų padangų neįmanoma. Daug lietuvių išsikėlė už miesto, kur keliai nevalomi. Vilnius taip pat yra kalvotas miestas. Žmonės, gyvenantys Dvarčionyse arba Antakalnyje, atvažiuoja pas mus ir sako: be dygliuotų padangų mes negalim grįžt namo. Ledu gali važiuoti tik dygliuota padanga. Jokia kita padanga netiks – kad ir minkščiausia būtų.

Visais kitais atvejais ji ne itin reikalinga – su ja važinėjant komforto nėra. Ant šlapios dangos jos stabdymo kelias yra prastas, jos triukšmingos. Ji reikalinga tiems, kurie be jos negali apsieiti.

Automobilių ir vairavimo specialistas Artūras Pakėnas:

Jeigu 90 proc. važinėji mieste ir kai kada nuvažiuoji į kitus didesnius miestus, Kauną, Panevėžį, Šiaulius, Klaipėdą, Alytų ar pan., dygliuotų padangų nereikėtų. Tokie keliai prižiūrimi – nuvalyti.

Jeigu tu turi sodybą, dažnai važiuoji pas gimines į kaimą ir tenka važinėti prastai prižiūrimais keliais, tada tenka pagalvoti apie dygliuotas, nes dygliuotų niekas nepakeis. Netgi padangų pardavėjai pastebėjo, kad dygliuotas padangas dažniau renkasi Rytų Lietuvos gyventojai, nes čia būna daugiau sniego. O Vakarų Lietuvoje, Klaipėdos krašte, sniego danga dažniausiai nebūna didelė, tai ten praktiškai tų padangų niekas neperka – nėra poreikio.


Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (204)