Pradėsiu nuo to, kas mano manymu šiuo metu man yra aktualu:

1. Duobėta kelio danga. Gal šiuo pavasarėjančiu metu ir nevertėtų mesti akmens į kelininkų daržą, bet kitaip neišeina. Kas dieną važiuojant tokiais duobėtais keliais atsiranda neramumas dėl automobilio pakabos tarnavimo laiko ir ne tik dėl jos, daug automobilio dalių dyla ir genda dėl šios problemos. Todėl labai tikiuosi, kad ši "problema" nebebus problema“ ir vairavimo sąlygos bus pakankamai geros.

2.Pėstieji. Ypatingai tamsiu paros metu labai daug stresinių situacijų sukelia būtent pėstieji, nes per perėjas dažniausiai išnyra tiesiog iš tamsos ir be atšvaitų. Kadangi pati turėjau keletą tokių sakyčiau stresinių situacijų todėl prieš perėjas aš būnu visada atsargi. Pėstieji turėtų jausti atsakomybę už savo elgesį kelyje nes kai kurie tikrai elgiasi neapdairiai. Vienas geras dalykas kurį įžvelgiu tai tas ,kad pėstieji bent jau eina per perėjas , o ne kaip prieš kokius gerus metus lenda tiesiog po ratais bėgdami per gatvę. Labai džiugu, kad žmonės susipranta ir eina per perėjas tuo pačiu nesukelia pavojingų situacijų ne tik sau bet ir vairuotojams.

3.Vairuojantys asmenys. Dabar grįšiu prie savo straipsnio antraštės kur išvardinu vairuotojo vairavimo kultūrą. Kaip ir gerų, vairuojančių pagal taisykles vairuotojų „nevykėlių“ taip ir „erelių-gaidelių“ pasitaiko manau kiekvieno kelyje, todėl vienareikšmiškos nuomonės kas yra gerai o kas blogai nėra. Tas kuris „erelis“ jis niekada nevažiuos taip, kaip nevykėlis“, nes jam gi neprestižas, o tas kuris „nevykėlis“-geras sąžiningas žmogus vairuojantis pagal visas taisykles niekada nelėks ir nemanevruos kaip „erelis“, nes jis supranta kad taisyklės yra tam ir sukurtos kad jomis vadovautis. Paminėsiu ir dar vieną vairuotojų grupę-senjorai ,su jais taip pat visokių būna niuansų bet juk visi busime seni ir nežinia kaip tam pačiam „ereliui“ senatvėje reikės išvažiuoti į gatvę ir vairuoti tinkamai netrukdant kitiems eismo dalyviams. Supratingumas-svarbiausia šių žmonių atžvilgiu.

Keli dalykai kuriuos norėčiau dar paminėti kurie susiję su vairuojančio asmens sąvoka- chuliganiškas vairavimas. Visi mes norime greičiau pasiekti nuo taško A iki taško B , bet būna labai pikta kai tu turi pvz. spėti iš darželio pasiimti vaiką iki tam tikro laiko ir stovi sau kantriai eismo“kamštyje „ bei lauki, o kažkoks asmuo turintis prabangų automobilį lenda tau naglai palei nosį ir skaito ,kad jis turi svarbesnių reikalų nei tu. Tokių „asų“ vairuotojų yra tikrai nemažai kurie manevruoja tarp automobilių kartais sukeldami pavojingas situacijas.

Taip pat paminėsiu klaidinantį manevrą- posūkio nerodymą. Pasitaiko dar tokių žmonių kurie sukdami į vieną ar kitą kelio pusę nerodo posūkio signalo ir klaidina iš paskos vairuojantį asmenį. Tokių situacijų pasitaiko,bet manau žmonės susipras ir nesielgs taip.

Paskutinį ką norėčiau paminėti, tai neblaivūs vairuotojai. Tokio poelgio niekada netoleravau ir netoleruosiu ir man nesvarbu ar tai bus draugas, giminaitis ar šiaip pažįstamas bus įskustas policijai. Jei jau neturi proto ir elgiasi neapgalvodamas apie pasekmes tegul policijos nuovadoje jam bus įkrėstas protas ir aš nenoriu, kad dėl tokių egoistų žūtų mano vaikas, draugas ar šiaip koks žmogus.

Reziumė – vairuotojai, pėstieji, dviratininkai-visi turime elgtis atsakingai ir galvoti tiek apie savo, tiek apie kitų žmonių gyvybes. Linkiu visiems vairuotojams malonaus vairavimo. Tolerantiškumo,mandagumo,pagarbos linkiu vieni kitiems.

Pabaigai linksmi posakiai susiję su eismo dalyviais:

Dievas sukūrė žmogų, bet nesukūrė jam atsarginių dalių. (Užrašas ant betoninės sienos šalia staigaus posūkio)

Geriau blogai važiuoti nei gerai eiti.

Jei jūs stengsitės išlaikyti saugų atstumą iki priešais važiuojančio automobilio, tai būtinai kas nors įlys į tarpą.

Automobilio, važiuojančio prieš jus, vairuotojas nori važiuoti penkiais kilometrais per valandą lėčiau.

Jei jūs skubate, užsidegs žalias šviesoforo signalas prieš jums galutinai sustojant sankryžoje.

Trumpiausiu maršrutu važiuojama ilgiausiai. (Variacija: Trumpiausias maršrutas yra ilgiausias atstumas dviejų taškų).

Vaikinas su lipduku ant buferio, kuriame parašyta: „Jei gali perskaityti tai, tai esi per arti“, visada užtvers eismo juostą.

Sunkvežimiai, kurie apsiverčia greitkelyje, visada veža ką nors lipnaus.

Visada yra laisva vieta važiuoti paskui dyzelinį autobusą.

Vos jūs išvažiuojate į greitesnę eismo juostą, ji tampa lėtesnė.

Vos tik persirikiuojate lenkimui, vaikinas dešinėje visada padidina greitį.

Nesvarbu kur pastatote automobilį vasarą, saulė visada švies į vairuotojo sėdynę.

Ilgiau trunka nuvažiuoti nei grįžti.

Kelių žemėlapyje yra visa reikalinga informacija, išskyrus tai, kaip jį vėl sulankstyti.

Jei visi automobiliai važiuoja priešais, tai greičiausiai, važiuojate vienos krypties eismo gatve.

Jei pastatėte automobilį keliais kvartalais toliau nei atvykimo vieta, tai visada atsiras laisva vieta automobiliui pastatyti priešais atvykimo vietą.

Pirmas vabzdys, kai priekinis automobilio langas ką tik nuplautas, ištikš priešais ir akių lygyje.

Kai praduriate padangą, sužinote, kad ir atsarginė padanga kiaura.

Temperatūros automobilio salone reguliavimo dėsniai:

1. Oro kondicionierius sugenda karščiausią metų dieną, šildymo sistemos reguliatorius užstringa padėtyje „Karštis“, langų valdymo rankenėlės įstringa esant jiems pusiau atidarytiems.
2. Šildymo sistema sugenda karščiausią metų dieną, kondicionieriaus reguliatorius užstringa padėtyje „Šaltis“, langų valymo rankenėlės įstringa esant jiems pusiau atidarytiems.

Bildesys durelėse nervina labiau nei įlinkimas.

Kai privažiuojate sankryžą, visada užsidega geltonas šviesoforo signalas.

Netikėk šviesoforu, tikėk transportu, važiuojančiu tiesiai į tave.

Jei vyras įsirėžė į kitą automobilį, pirmiausia jis žiūri į savo piniginę, o moteris – į savo veidrodėlį.

Kelių policijos inspektorius būna visada teisus.

Tik kelių policija paneigia posakį: nešvilpk, nebus pinigų.

Automobilis ne prabanga. Prabanga – priemonės reikalingos, kad jis važiuotų.

Automobilio variklis visada veiks be pertrūkių stebint auto mechanikui.

Niekas taip nenumuša jūsų automobilio, kaip naujas kaimyno automobilis.

Ponai, vokiečiai ir japonai, atsargiai su savo automobiliais, mums jais dar važinėti ir važinėti!

Naudotas automobilis – puiki transporto priemonė važiuoti į autoservisą ir atgal.

Po autoserviso patikrinimo automobilis važiuoja blogiau.

Automobilio remontas kainuoja nurodytą sumą plius 50 procentų.

Tą dieną, kai baigiasi garantijos terminas, iškris automobilio variklis.

Garso signalas visada užsikerta, kai prieš jus važiuoja grupė motociklininkų „Pragaro Angelai“.

Vairuotojas – silpniausioji automobilio grandis.

Aštuoniasdešimt procentų visų vairuotojų vertina savo vairavimo patirtį aukščiau už vidutinę.

Daugelyje atvejų bloga automobilio valdymo žiemą priežastis yra..

DELFI skaitytoja Rita

Norite ir Jūs dalyvauti konkurse? Rašykite mums trumpą esė (apžvalgą, straipsnį) apie:

- Jūsų pasiūlymus, susijusius su eismo saugumu kelininkams, policijai, kelių eismo taisyklių rengėjams, kitiems vairuotojams, pėstiesiems, dviratininkams, motociklininkams ir t.t.; - galbūt Jums saugus eismas asocijuojasi su pagalba kelyje, mandagumu, eismo kultūra ir t.t. Galite rašyti ir istorijas susijusias su tuo;

- asmeninę patirtį, įdomius nuotykius ar pamokančias istorijas, susijusias su saugiu eismu;

- galite parašyti tiesiog laišką „pusgalviui" ar priešingai - itin geram, - vairuotojui.

Esė siųskite mums el. paštu: pilieciai@delfi.lt (laiško pavadinime reikia nurodyti „Konkursui Saugaus eismo esė“).

Konkurso nugalėtojų laukia draudimo bendrovės „Gjensidige" įsteigti prizai - kuponai draudimo paslaugoms įsigyti:

1. Pirmosios vietos nugalėtojui - 1000 Lt vertės kuponas.

2. Antros vietos nugalėtojui - 500 Lt vertės kuponas.

3. Trečios vietos nugalėtojui - 300 Lt vertės kuponas.

Daugiau informacijos apie konkursą skaitykite aprašyme paspaudę šią nuorodą